Адрас райвыканкама: 211921, г.п.Шаркаўшчына, вул.Камсамольская, 15
Тэлефон прыёмнай: (8-02154) 6 13 48
E-mail: rik@sharkovshchina.vitebsk-region.gov.by
Галоўная / Актуальная інфармацыя

Прыярытэтныя задачы ў галіне прамысловай бяспекі на 2024 год

22.05.2024

Старшынёй Віцебскага аблвыканкама Аляксандрам Субоціным зацверджаны План мерапрыемстваў Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта па рэалізацыі палажэнняў Дырэктывы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 11 сакавіка 2004 г. № 1 "Аб мерах па ўмацаванні грамадскай бяспекі і дысцыпліны" на 2024 год (далей - План).

Гэтым Планам вызначаны асноўныя мерапрыемствы па забеспячэнні здаровых і бяспечных умоў працы грамадзян, умацаванню правапарадку і працоўнай дысцыпліны, папярэджанню гібелі і траўматызму людзей пры ўзнікненні пажараў і іншых надзвычайных сітуацый.

Асобнымі пунктамі Плана вызначаны мерапрыемствы у галіне забеспячэння прамысловай бяспекі, выкананне якіх ажыццяўляе Дзяржпрамнагляд, у адпаведнасці з ускладзенымі на яго абавязкамі:

1. Правядзенне абследаванняў будаўнічых пляцовак па пытаннях захавання патрабаванняў прамысловай бяспекі.

2. Правядзенне кантрольных (наглядных) мерапрыемстваў у дачыненні да сельскагаспадарчых арганізацый, якія эксплуатуюць газавыкарыстоўваючыя ўстаноўкі сезоннага дзеяння (збожжасушыльныя комплексы).

3. Ажыццяўленне кантролю за гатоўнасцю і безаварыйным праходжаннем аб'ектамі цепласілавой гаспадаркі асенне-зімовага перыяду 2024/2025 года.

Ажыццяўляемыя комплексы наглядных, прафілактычных і папераджальных мер у галіне прамысловай бяспекі дазваляе стрымліваць фактары, якія ўплываюць на рызыку ўзнікнення надзвычайных сітуацый, у тым ліку выпадкі аварыйнасці і траўматызму.

1. Абследаванне будаўнічых пляцовак.

У Віцебскай вобласці 205 суб'ектаў гаспадарання ажыццяўляюць эксплуатацыю 972 грузапад'ёмных кранаў, у тым ліку больш за 40 арганізацый ажыццяўляюць будаўнічую дзейнасць або падаюць паслугі па арэндзе грузапад'ёмных кранаў.

Пры абследаванні будаўнічых пляцовак, на якіх эксплуатуюцца грузапад'ёмныя краны, у асноўным выяўляюцца парушэнні арганізацыйнага характару:

- невыкананне кіраўнікамі і спецыялістамі абавязкаў па забеспячэнні бяспечных умоў працы для падпарадкаваных і арганізацыі бяспечнай эксплуатацыі грузапад'ёмных кранаў, а менавіта:

- эксплуатацыя кранаў са скончаным тэрмінам тэхнічнага агляду;

- недастатковая колькасць стропальшчыкаў на аб'ектах вытворчасці работ;

- допуск да работ па страпоўцы грузаў ненавучанага персаналу;

- асобы, адказныя за бяспечную вытворчасць работ кранамі, не прайшлі праверку ведаў;

- у месцах вытворчасці работ адсутнічаюць схемы страпоўкі, графічная выява спосабаў страпоўкі і зачэпкі грузаў, спіс асноўных перамяшчаемых грузаў з указаннем іх масы;

адказныя спецыялісты і персанал свядома, а часам вымушана парушаюць патрабаванні тэхналагічных рэгламентаў і праектаў вытворчасці работ па бяспецы:

- пляцоўкі і месцы складзіравання грузаў не адпавядаюць праекту вытворчасці работ;

- стропоўка грузаў ажыццяўляецца з парушэннем тэхналагічных рэгламентаў.

Разам з тым выяўляюцца парушэнні тэхнічнага характару, якія ўплываюць на бяспечную эксплуатацыю кранаў, якія ствараюць пагрозу жыццю і здароўю насельніцтва, а менавіта:

- адсутнасць ці няспраўнасць абмежавальніка нагрузкі крана;

- адсутнасць анеаметра;

- няспраўнасць абмежавальнікаў працоўных рухаў крана і грузавой каляскі;

- няспраўнасць здымных грузазахопных прыстасаванняў;

- неадпаведнасць кранавага шляху патрабаванням праектнай і эксплуатацыйнай дакументацыі.

Пры выяўленні дадзеных парушэнняў кіраўніцтву прадпрыемстваў выносяцца прапановы аб прыпыненні эксплуатацыі грузапад'ёмных кранаў да ўхіленні парушэнняў.

Гэта сітуацыя на будаўнічых пляцоўках паказвае на тое, што не ўсе кіраўнікі надаюць належную ўвагу арганізацыі бяспечнай эксплуатацыі грузапад'ёмных кранаў, ажыццяўленне вытворчага кантролю за выкананнем патрабаванняў прамысловай бяспекі праводзіцца фармальна.

Даведачна. У Рэспубліцы Беларусь на працягу 2023 года пры эксплуатацыі грузапад'ёмных кранаў адбылося 2 інцыдэнты, 10 няшчасных выпадкаў, у тым ліку 2 выпадку са смяротным зыходам.

2. Абследаванне зернесушыльных комплексаў.

У Віцебскай вобласці знаходзіцца 60 арганізацый, якія эксплуатуюць 124 зернеачышчальна-сушыльныя комплексы (далей - ЗСК), якія выкарыстоўваюць у якасці паліва прыродны газ.

Пры ажыццяўленні кантролю за ЗСК Дзяржпрамнаглядам выяўляюцца парушэнні, якія паўтараюцца штогод, а менавіта: адсутнасць навучанага абслугоўваючага персаналу, адсутнасць дамоў на выкананне тэхнічнага абслугоўвання аб'ектаў газаразмеркавання і газаспажывання, неналежнае вядзенне эксплуатацыйнай дакументацыі, не праводзіцца навучанне з работнікамі па дзеяннях у выпадку аварыі ці інцыдэнту (па плане лакалізацыі і ліквідацыі аварый). Да пачатку ўборачнай кампаніі ўсе парушэнні ўстараняюцца, надзвычайныя сітуацыі пры сушцы ўраджаю не дапускаюцца.

Для арганізацыі безаварыйнай і бесперабойнай работы зернесушыльных комплексаў ва ўборачны перыяд 2024 года ўласнік і (або) упаўнаважаная ім асоба да ўключэння ў працу ўсталёвак сезоннага дзеяння павінен забяспечыць наяўнасць у штаце абслугоўваючага персанала, які прайшоў праверку ведаў, і асоб, адказных за бяспечную эксплуатацыю аб'ектаў газаразмеркавальнай сістэмы і газаспажывання, бягучы рамонт газавага абсталявання і сістэм аўтаматызацыі, правядзенне планава-папераджальнага рамонту газіфікаваных установак і дапаможнага абсталявання, праверку спраўнасці дымаадводных сістэм, наяўнасць дакументаў, якія пацвярджаюць правядзенне праверкі зазямлення і маланкаабароны збудаванняў, паверку сродкаў вымярэнняў на аб'екце газаразмеркавальнай сістэмы і газаспажывання, наяўнасць планаў лакалізацыі і ліквідацыі інцыдэнтаў і аварый на аб'ектах газаразмеркавальнай сістэмы і газаспажывання.

3. Падрыхтоўка аб'ектаў цепласілавой гаспадаркі да асенне-зімовага перыяду (далей - АЗП) 2024/2025 года.

У Віцебскай вобласці знаходзіцца 231 арганізацыя, якая эксплуатуе 633 кацельняў, паднаглядных Дзяржпрамнагляду (кацельні магутнасцю больш за 200 кілават незалежна ад магутнасці ўсталяваных у іх катлоў), з якіх 401 кацельня, якая забяспечвае цеплавой энергіяй жыллёвы фонд, аб'екты сацыяльнага і культурна-бытавога прызначэння.

Пры правядзенні кантрольных (наглядных) мерапрыемстваў па абследаванні кацельняў на прадмет іх гатоўнасці да работы ў АЗП папярэдніх гадоў ўстаноўлена, што большасць суб'ектаў падыходзіць з поўнай адказнасцю да падрыхтоўкi цеплакрыніц да АЗП. На гэтых прадпрыемствах планава-папераджальныя рамонты асноўнаму і дапаможнаму абсталяванню выконваюцца паводле зацверджаных графікаў, своечасова праводзіцца праверка прыбораў аўтаматыкі бяспекі і КIП, тэхнічны агляд абсталявання, праводзіцца праверка ведаў у галіне прамысловай бяспекі адказным спецыялістам і абслугоўваючаму персаналу і іншыя рэгламентныя работы. Разам з тым маюць месца, дзе выяўляюцца парушэнні, уладальнікам кацельняў усталёўваецца тэрмін ухілення парушэнняў і выдаюцца адмоўныя заключэнні, што сведчаць аб недастатковай эфектыўнасці вытворчага кантролю з боку асоб, адказных за ажыццяўленне вытворчага кантролю за прамысловай бяспекай, і невыкананні асобамі, адказнымі за спраўны стан і бяспечную эксплуатацыю катлоў, ускладзеных на іх абавязкаў. Інфармацыя прадастаўляецца ў вышэйстаячыя арганізацыі і мясцовыя органы ўлады для прыняцця мер рэагавання. Па выніках работы (ліквідацыі парушэнняў) усе цеплакрыніцы атрымліваюць станоўчыя заключэнні.

Для своечасовага атрымання станоўчага заключэння аб гатоўнасці цеплакрыніц да работы ў асенне-зімовым перыядзе 2024/2025 года ўладальнікам дадзенага абсталявання неабходна забяспечыць наяўнасць ліцэнзіі на права ажыццяўлення дзейнасці ў вобласці прамысловай бяспекі, або дагавораў са спецыялізаванымі арганізацыямі, спраўны тэхнічны стан асноўнага і дапаможнага абсталявання кацельні, правядзенне тэхнічнага дыягнаставання катлоў, якія адпрацавалі нарматыўны тэрмін службы і своечасовую адзнаку тэхнічнага стану катлоў, правядзенне рэжымна-наладачных выпрабаванняў катлоў, праверкі сістэм аўтаматыкі бяспекі і рэгулявання катлоў, водападрыхтоўчай усталёўкі кацельні, наяўнасць запасу паліва (асноўнага і рэзервовага) у колькасці, якая забяспечвае бесперабойную падачу цеплавой энергіі, наяўнасць вытворчых інструкцый для абслугоўваючага персаналу, укамплектаванасць штата кацельні ў адпаведнасці з праектным рашэннем, праверку ведаў адказным асобам і персаналу, наяўнасць і спраўнае дзеянне абарон і сродкаў аўтаматыкі катлоў, сістэмы кантролю паветра па ўтрыманні ў ім СО.

Невыкананне патрабаванняў заканадаўства ў вобласці прамысловай бяспекі можа пацягнуць за сабой узнікненне аварый і інцыдэнтаў на небяспечных вытворчых аб'ектах і (або) патэнцыйна небяспечных аб'ектах.